adem

Ademen is jouw interne regulator en indicator. De adem als indicator vertelt hoe het met jou gaat. Ben je gespannen, dan adem je vaak sneller en onregelmatig. Ben je ontspannen, dan is je adem vaak rustiger en regelmatiger. De adem als regulator gebruik je om bewust anders te ademen. Het ademen wordt beïnvloed door fysieke spanning, gedachten en emoties. Een eenvoudige methode om je adem en je gezondheid te veranderen is de Methode Beter ademen®.

 

 Wat is een normale ademing? Een normale ademing hoor je nauwelijks. Er zit een pauze tussen de in- en uitademing. De uitademing is langer dan de inademing. De inademing is door de neus en niet diep, maar ontspannen. 

 

Grondlegger Marleen van den Hout heeft de Methode Beter ademen®  tot stand gebracht.

Met de Methode Beter ademen® krijg je structureel meer rust en energie. De methode is ook om te ontspannen en voor het verbeteren van je gezondheid. Je ontwikkelt meer regie over je gedachten en emoties en je ervaart het ademen door je hele lichaam. Beter ademen® reguleert en transformeert.

 

De Methode Beter ademen® leert je optimaal te ademen. Deze holistische methode is een laagdrempelige, effectieve methode die geschikt is voor mensen met veel taken, verantwoordelijkheden en prikkels. Deze methode brengt je adem snel omlaag.

Je leert op een andere manier te ademen, wat direct een beter, rustiger, helderder, energieker of milder gevoel geeft. Met bijzondere effectieve ademoefeningen leer je een nieuwe balans te vinden in je adem en in je lichaam.

Door ademen kun je ontspannen, of juist meer kracht oproepen. Deze methode is opgebouwd uit vijf concrete stappen die erop gericht zijn om je persoonlijke kracht en gezondheid te vergroten, je intuïtie te ontwikkelen en de beste versie van jezelf te zijn.

 

De ademmethode is heel erg geschikt voor mensen die op zoek zijn naar meer rust en energie, nieuwe inspiratie, kracht of meer zelfvertrouwen. Het geeft je de regie over jezelf, met meer concentratie, ontspanning, gezondheid, innerlijke rust en energie tot gevolg.

 

Door dagelijks kort, bewust en krachtig te ademen, train je jouw brein en lichaam om je adem op de andere manier te bewerken.  Je rug, buik en bekkenbodem worden sterker. Je ontdekt dat er onbewust een lage, langzame ademing in rust ontstaat.